27 January 2009

OMOCHi


Saat mata tak blh terpejam..minda berlegar2 tanpa arah tujuan..hati terdetik ingin mengupdate..lalu,,keypad hp menjadi mangsa..ngeh3..
Guess what..benda colourful yg dkt pic tu adalah sejenis makanan jepun..nama dia OMOCHi..aku pun baru tau kewujudan makanan ni..aku ingat ada sushi ja..keh3..ni bdak kolej aku jual sempena CNY dedication b4 cuti hari 2..diorg ada gak promote suh aku beli..satu bekas tu rm8.50..its so expensive jgk la..10biji utk rm8.50..dan aku tak beli pun..sbb membr aku sdah beli..lgipun aku tkt tak hbis mkn..mbazir je..then,aku tumpang mkn sekaki ngn kwn aku yg oder benda ni..tgk mcm kuih koci..tp rasany blh tahan jgk sedap..cuma tak blh mkn byk..kerna ia cpt meloyakan..sbb ia lembik..lebih2 lg aku yg tak suka mkn benda2 pelik ni..hanya mkn satu sudah berasa ingin pengsan..haha..*aku tipu*..so,bila tdgar je nama makanan ni,,jgn la segan silu tuk mencubanya..ingat,,bukan hanya ada sushi ddunia..OMOCHi jga ada..hehehe..
Post : se T650i

12 comments:

faqiha said...

sedap x?hehe

Luth Textile said...

mcm best..
tp luth mmg tak suka makanan jepun..
wekkk

K-A!R-yL ohh KhairiL's said...

nk rasa gk mcm mn rasanya....
hehe

berrykisses said...

rasa mcm mana ek tu ?

IxoRa said...

cedap ke?
ada rasa cam kuih koci tak?

eJump said...

mcm beshnye kuih koci tu...ehh.. omochi tu...
nanti send sini 1 kotak... nk jgk rase... ehehe

reena said...

aritu akk pon ade mamam benda nih kat restoren jepun.. dap sgt cam... buah melaka tapi lagik syiokk... ehhehe

+ iNaMoRaTa + said...

faQiha:..hehe..not bad..cuma tak blh mkn byk sgt..

Luth:..kenapa tak suka..mkn sushi..sedap tau..

Khairils:..nak rasa jom pegi kedai mkanan jepun..hik3..

BerryK:..sedap jugak..not bad..try la..k..

Ixora:..mcm kuih koci..tp kuih koci tu rasa berat lg..ni seakan2 mcm agar2 liat..tp ringan..hik3..tak tau la camna nak explain..hee

ejump:..hik3..tunggu CNY thn dpn ek baru sy pos kat sana..hee..

kak reena:..hehe..kakak suka mkanan jepun kan..jom blnja sushi..hik3..

noramsein said...

emmm cam sedap...
dlm nye de isi/kosong???

Minister Of Mind said...

aku suke kuih koci..

Nur.. said...

owh..kue jipon rupanya..
mati2 jg aku ingat kue gula melaka...

faryen said...

noramsein..
dlm dia ada isi la..
isi mcm kaya..
tp xtau la apa..haha
sumbat ja dlm mulut..pas tu telan..hahaha

minister..
aku pun suka..hehehe

nor..
alala nor..
kuih jipon mcm kuih gula melaka jga..hehehe...
mcm marsmallow yg ujie jual pun ada juga..haaa..