20 January 2015

Vivix Sebagai Usaha..Allah yang menyembuhkannya

Alhamdulillah..

Dengan penuh rasa syukur saya panjatkan ke hadrat Illahi..Hari ni saya ingin berkongsi dengan anda semua testimonial dari makcik saya selepas suaminya yang menghidap Sakit buah pinggang semakin sihat dengan VIVIX Shaklee..Dan berharap semakin sembuh dan lepas ni tidak perlu dialysis lagi..

Start consume VIVIX pada 27 Dec 2014..Beli sebotol VIVIX dan terus join ahli.

Selepas consume VIVIX seminggu,pakcik saya kena healing crisis..Kencing berdarah..Namun makcik saya teruskan juga beri pakcik saya VIVIX..Dia positif sebab dia faham apa itu maksud 'Healing Crisis'..Bukan senang tau ada orang yang positif dan faham maksud sebenar 'Healing Crisis' ni..Bila healing crisis berlaku maksudnya badan kita bertindak balas dengan khasiat2 dalam supplement tersebut,,ramai yang akan terus stop makan dan proses pemulihan nya berhenti di situ..

Syukur makcik saya teruskan beri pakcik saya VIVIX sebagai usahanya..Usaha sampai berjaya..Usaha bukan separuh jalan..Bukan berputus asa..Sesungguhnya Allah suka dengan hamba2nya yang berusaha dan meletakkan 100% sandaran atas usaha tersebut kepada Nya..

Alhamdulillah dengan izin Nya,,bacaan untuk buah pinggang daripada 990 kepada 345..Semoga selepas ni turun terus kepada 100 ke bawah dan tidak perlu dialisis lagi..

"La haula wala quwwata illa billah..Tiada daya dan upaya melainkan dengan kekuasaanNya.."


Hubungi saya untuk tempahan dan mengetahui bagaimana anda boleh mendapatkan produk Shaklee dengan harga diskaun. Saya adalah pengedar sah Shaklee..CoD area KK-Membakut.

Facebook: Norfarina Jaafar
Shaklee ID: 892262
Emel/ YM: farinajaafar@gmail.com
SMS/ Whatsapp: 0134133609


24 December 2014

Apa itu steroid

Steroid adalah sejenis hormon yang bertindak sebagai agen anti radang dan juga merencat sistem pertahanan atau sistem imun seseorang. Steroid digunakan untuk macam-macam penyakit & masalah. Sebab itu kadang2 ubat ini dianggap ubat ajaib atau pil ajaib/magic pill. Makan sahaja steroid macam-macam masalah selesai.

Antara penyakit yang boleh diubati dengan steroid adalah seperti alahan, asma/lelah, bengkak, sakit lutut, penyakit sistemik lupus eritematosus, penggantian organ dan lain2 lagi. Tetapi harus diingat steroid membawa pelbagai jenis kesan sampingan.
Contoh2 ubat steroid ialah prednisolone, hydrocortisone, dexamethasone dan betamethasone. Steroid boleh didapati dalam bentuk tablet/pil, cecair sirap, krim atau salap (ointment) dan juga suntikan.

Di antara kesan2 sampingan steroid:

✔meningkatkan risiko terkena jangkitan kuman
✔ulser perut dan gastrik
✔jerawat
✔melambatkan proses penyembuhan luka
✔kulit menjadi nipis & mudah lebam
✔osteoporosis atau tulang menjadi reput
✔pengumpulan lemak: kegemukan, muka menjadi bulat (moon face), sembap, ✔bonggolan pada belakang badan
✔pertumbuhan badan terbantut di kalangan kanak-kanak
✔meningkatkan tahap gula dalam darah (risiko kencing manis)
✔meningkatkan tekanan darah (risiko darah tinggi akibat pengumpulan air & garam)
✔meningkatkan tahap kolesterol dalam darah (risiko penyakit jantung)
✔meningkatkan selera makan
✔meningkatkan risiko masalah mata seperti katarak
✔gangguan emosi seperti kemurungan, tekanan dan insomnia (susah tidur)

Perkara yang menjadi isu adalah berlambaknya produk2 yang tidak berdaftar yang sesetengahnya dicampur dengan steroid tanpa pengetahuan pengguna. Pengeluar menyatakan produknya adalah tradisional dan dijual di kedai2 runcit terutamanya di kawasan pedalaman, kampung2.

Pengguna biasanya golongan berumur suka mencuba produk macam ni yang dikatakan tradisional tetapi sebenarnya ia dicampur steroid. Bila dimakan ubat tersebut, rasa sakit pun hilang kesan daripada tindakan anti radang steroid. Kemudian pengguna akan kembali mendapatkannya kerana 'amat mujarab'. Tetapi lama kelamaan kesan sampingan pun datang. Muka menjadi sembap, bawah mata menjadi hitam. Tekanan darah meningkat, tahap gula darah meninggi. Akhirnya pelbagai masalah pula timbul seperti penyakit jantung. Terpaksa dimasukkan ke hospital. Di hospital pula, daripada tiada kencing manis, doktor sahkan ada kencing manis. Ujian darah pula menunjukkan buah pinggang pula dah gagal berfungsi, sudah rosak. Semuanya kesan daripada steroid yang diambil tanpa disedari.

Oleh itu, semua pengguna perlu bertindak bijak dan berhati-hati. Jangan mudah terpedaya dengan iklan, testimoni atau dengar cakap orang lain yang tidak bertauliah. Pastikan ubat yang hendak dibeli berdaftar dan mendapat kelulusan dengan Kementerian Kesihatan Malaysia.

Kdt : http://noorazlina79.blogspot.com

Alhamdulillah..Produk Shaklee semuanya selamat tanpa bahan-bahan kimia termasuklah steroid ini..

Hubungi saya untuk tempahan dan mengetahui bagaimana anda boleh mendapatkan produk Shaklee dengan harga diskaun.

Facebook: Norfarina Jaafar
Shaklee ID: 892262
Emel/ YM: farinajaafar@gmail.com
SMS/ Whatsapp: 0134133609

17 December 2014

Perbezaan Vitamin C Shaklee dengan Vitamin C yang lain

Kelebihan utama vitamin C Shaklee adalah ianya sudah diformulasi dalam bentuk ‘sustained release’. Ini bermaksud kandungan vitamin C di dalam tablet ini akan dilepaskan ke dalam badan secara berperingkat-peringkat iaitu 1.5mg selama setiap jam. Ini kerana vitamin C merupakan vitamin larut air. Jika terdapat lebihan vitamin C dalam satu-satu masa, badan kita akan bertindak untuk mengeluarkan lebihan ini melalui air kencing. Jadi, dengan formulasi ‘sustained release’ ini, kandungan vitamin C dalam badan dapat dikekalkan secara berterusan.

Selain itu, satu biji Vita-C ini juga mampu membekalkan khasiat yang sama seperti memakan 7 biji buah oren beserta dengan kulitnya. Sudah pasti kita tidak mampu untuk memakan buah limau sebanyak ini setiap hari, kan? Namun Vitamin C shaklee diperbuat bukan dari buah limau/oren..Ia diperbuat daripada Ekstrak jagung. Jadi selamat untuk orang yang ada gastrix makan Vitamin C Shaklee ni... Vitamin C Shaklee juga mengandungi bioflavonoids untuk meningkatkan keberkesan vitamin C itu sendiri.

Di bawah ini senaraikan sebab-sebab untuk kita jadikan vitamin C ini sebagai rutin harian kita :

✔Tubuh kita tidak dapat menghasilkan vitamin C dengan sendiri.
✔Tubuh kita akan kehilangan vitamin C  semasa melakukan aktiviti harian.
✔Vitamin C dalam badan akan menyusut apabila kita berada dalam keadaan tertekan (stress).
✔Bagi perokok, kandungan vitamin C dalam mereka sangat terjejas kerana 1 batang rokok mampu memusnahkan 50-100mg vitamin C dalam badan.
✔Pil perancang dan ubat tahan sakit juga mengurangkan kandungan vitamin C dalam badan.
✔Pengambilan vitamin C Shaklee secara berterusan mampu meberikan kesan positif kepada badan kita, terutamanya dari segi kecantikan..

Ini kerana ianya:

✔Membentuk kolagen dalam kulit – vitamin C Shaklee ini akan merangsang pembentukan kolagen dan menyebabkan kulit menjadi tegang.
✔Mencerahkan kulit.
✔Melambatkan proses penuaan.
✔Menghalang pembetukan pigmen yang menyebabkan masalah jeragat.

Vitamin C Shaklee jgua bagus untuk:

✔Meningkatkan sistem imunisasi badan.
✔Membantu mengurangkan masalah alergi dan resdung.
✔Mengatasi masalah gusi berdarah.

Menarik kan vitamin C Shaklee ini? Hah apalagi, marilah dapatkan sebotol. Sebotol ada 180biji, dan tahan untuk kegunaan enam bulan.



Hubungi saya untuk tempahan dan mengetahui bagaimana anda boleh mendapatkan produk Shaklee dengan harga diskaun.

Facebook: Norfarina Jaafar
Shaklee ID: 892262
Emel/ YM: farinajaafar@gmail.com
SMS/ Whatsapp: 0134133609

Vivix berjaya hilangkan ketumbuhan isi di badan

Assalammualaikum semua..

Hari tu saya ada cerita pasal suami saya request mau consume VIVIX kan..

Semalam suami berkongsi testimOnial the bestttt lepas seminggu dia consume vivix tu..

Tu la yg selama ni jadi fikirannya..Ada 2biji isi di bahagian cuping telinga...Ingat mo buat operation sikit buang biji tu..Tp sbb takut kos yang tinggi,,jadi tak buat lah lagipun xsakit pun..cuma dia kurang selesa..Alhamdulillah seminggu lepas consume vivix,,biji tuuu makin kecut n semakin beransur lembut..

Alhamdulillah..cuma berkorban rm400 lebih saja daripada kena bayar sampai beribu untuk kos rawatan..Bahkan bukan saja biji ditelinga tu hilang..1 badan dia renew sampai ke sel-sel dan DNA lagi daripada kena bayar sampai beribu untuk kos buang isi tu saja...Naaa..dpt harga lebih murah lg kalau join ahli..

Itu baru seminggu..Tak habis pun sebotol lagi..cuba bayangkan macamna kalau dia minum habis sebotol?...

Entah-entah bangun-bangun pagi tengok suami macam umur 17tahun..kikikiki...

Hubungi saya untuk tempahan dan mengetahui bagaimana anda boleh mendapatkan produk Shaklee dengan harga diskaun.

Facebook: Norfarina Jaafar
Shaklee ID: 892262
Emel/ YM: farinajaafar@gmail.com
SMS/ Whatsapp: 0134133609