26 March 2009

Kesayuan itu milikku hari ini

Entah mengapa hari ni saya tidak begitu bersemangat untuk bangun dan pergi ke kelas..biarpun tadi pagi abg wei telah membangunkan saya sebelum dia pergi ke sekolah..bukan!!dia bukan pelajar sekolah..tapi dia adalah cikgu sekolah..erm,,saya rasa sangat letih dan mengantuk!!..buktinya,,saya ponteng kelas lagi pagi tadi..dan juga petang tadi..saya rasa amat letih sejak kebelakangan ni..mungkin disebabkan oleh hormon yg kurang stabil..faham2 lah yerr..urm,saya rindu sangat ngan family saya,bapa^mama^kak eg^kak hida^ajiera^hafiz^hakim^uwa^babu^paci^cazen..dan juga my sayang ijam..dan idak pernah dilupakan..my luvly pets EbeLL..


oh ya..saya tidak pernah cerita pasal kehilangan Ebell kan..sbb saya tidak mahu berkongsi kesayuan hati saya bersama pembaca saya..sbb saya tidak mahu kamu semua berasa sedih dan terharu..TAK MAHU!!..tapi,,hari ni..izinkan saya mencurahkan segala isi hati saya yang telah tersimpan dan terbuku lamanya di dasar lubuk hati saya..selalunya,,abg wei yang akan jadi teman saya mencurahkan segala kesedihan hati saya..namun disebabkan oleh talian maxis saya telah disekat,,jadi saya tidak dapat mencurahkan segala isi hati saya sambil menangis meraung kepada beliau..yaaa,,mb agak pelik dan msti kalian semua tertanya2 kenapa saya tidak berkongsi dgn bf saya..jawapannya : tanya sama hati..saya pun tak tahu kenapa..saya lebih senang untuk meluahkan rasa hati gundah gulana saya kepada abg wei..so,dengan abg wei,saya tidak berasa segan untuk menangis dan mencurahkan segala kesedihan saya..kesian abg wei sbb jadi mangsa hati sayu saya..tapi,,tidak juga!!..saya juga sering bergulak ketawa bersamanya,,bergosip,,syyhh!!itu paling penting..haha..namun,,hari ni..biar hanya jari jemariku mencurahkan segalanya..keyboard dan laptop mnjadi mangsa..namun,,saya tidak perlukan simpati anda semua..kerna,,saya tidak mahu anda bersedih..biar saya sahaja..okayy..


hatiku sayu terkenang ebell kucing kami yg telah hilang..tak tahu kemana menghilangnya kucing tu..adakah dia berhidup dgn baik sekarang ni??..ataupun sudah mati??..sentiasa berdoa agar dia pulang ke rumah dgn selamatnya..dia hilang sewaktu family saya menghabiskan masa cuti sekolah tinggal di rumah baru kami di k.k..rumah tu kakak saya yg sulung tinggal bersama suaminya..then,family saya pergi ke sana dlm 4 hari untuk membersihkan dan mengemas apa yg patut..balik2 ja dr kk..ebell sudah tidak ada..kemana dia menghilang??..adakah dia merajuk sbb dia ditinggalkan..itulah saya selalu akan ckp dgn ebell bila kami hendak berjalan ke mana2.."ebell nda pyh ikut okay..tinggal ja di rumah,,jaga rumah..tunggu kami smpai kami pulang..jgn pegi mana2..okay"..seakan mengerti dan faham..ebell tidak akan kemana2..hari tu pergi kelantan seminggu pun,,dia tidak lari..ntahla..saya skrg hanya berdoa agar ebell kembali pulang..sbb saya amat sayang ebell ..selepas pemergian ola..kucing yg amat memahamiku..ebell juga amat manja..saya pasrah..


lepas ebell hilang..janggut pun telah selamat di korbankan..sbb jangut iaitu kambing kami yg amat mesra tapi seakan jahat itu digigit oleh anjing sial yg ada di sekitar tempat saya tinggal..anjing punya anjing!!..kesian dekat janggut..saya pernah buat entri pasal janggut..sila klik
saya rindu dgn family saya..hati saya merintih..tak sabar rasanya hendak balik ke rumah..itulah sebabnya saya akan kurang untuk berjalan atau menghabiskan masa berjalan2 bila saya cuti semester kerana saya lebih suka duduk dan menghabiskan masa bersama family saya..sbb bila saya sudah balik ke uum..saya akan berasa amat rindu dgn mereka..namun tidak mengapa,,kerna saya bakal menamatkan pengajian saya pada hujung tahun ini..yaaaaayyyy~..saya sudah tidak sabar!!..sangat tidak sabar..
saya tidak bisa untuk mengulangkaji pelajaran tika ini..hati saya amatlah tidak senang..ntahlah..nak sembahyang tapi saya cuti..nak baca Al-Quran juga tak boleh..hanya mampu berzikir sambil mendengar alunan ayat2 suci Al-Quran melalui corong speaker laptop..sedikit sebanyak dpt mententeramkan jiwa saya..saya terfikir..bukan untuk berlagak baik!!..tidak dan tidak! juga tidak ada kaitan dengan kamu semua..kerna ini adalah luahan hati saya..'sedang saya tidak boleh solat dlm bebrapa hari ini sudah berasa tidak senang..tapi mcmna dgn org yg langsung tidak pernah solat..mcmna hati mereka..mesti berasa gelap..Allahuallam..ntahla..hanya mereka yg rasa'...

Oh ya,,pada hari isnin yg lepas,,kawan yang tinggal separas dgn saya..iaitu adik junior saya Naimah telah kehilangan ayahnda tercintanya..marilah kita sedekahkan al-fatihah kepada Allahyarham agar beliau sentiasa tenang di sana..*al-fatihah*..salam takziah untuk saudari Naimah..semoga Naimah tetap sabar dan diberi kekuatan untuk menempuh hidup ini..saya berasa bersyukur kerana ayah saya masih ada..ya Allah,,panjangkanlah umur ayahndaku..kerna aku belum lagi puas untuk menatap wajahnya..belum puas untuk membalas jasanya..dan belum puas untuk membuatkannya bahagia..amin..

Hati saya sayu..kenapa saya harus menjaga hati org lain sedangkan org tidak pernah menjaga hati saya!!..kenapa saya sanggup bergadai nyawa dan masa,,sedang mereka tidak pernah menghargainya..kenapa harus ada manusia yang tidak pernah bersyukur seperti saya yang telah diciptakan untuk menjaga hati org lain..tapi saya juga berasa tidak adil,,kenapa hati saya tidak pernah dijaga..saya tidak memerlukan belaian anda terhadap hati saya..itu tidak perlu!!!..cukup hanya diri ini dihargai sbg seorang sahabat..bukan berkata hati ini tidak ikhlas untuk bersahabat dengan kalian..tapi,,saya juga harus bertanya..'seikhlas manakah kamu berkwn dgn saya'..saya tahu,,kita saling memerlukan antara satu sama lain..saya juga tidak senang dan hati tidak gembira bila saya tidak dapat membantu kalian..tapi,,saya hanya insan biasa yg hanya mempunyai kudrat yg terbatas..hanya mampu membantu sedaya boleh..insan yang bergelar dirinya manusia..tidak ada siapa yg sempurna..namun,,harus bersyukur dgn apa yg ada..saya juga bersyukur..amat bersyukur kerana saya juga mempunyai sahabat..biar kamu tidak sempurna..saya tidak kisah..kerna saya juga hanya insan biasa yg tidak sempurna..tapi,to my beloved abg wei..saya sayang kamu..terima kasih diatas penghargaan kamu terhadap saya..saya akan berasa sedih yg amat jika saya kehilangan kamu..sepertinya seekor merpati patah sayapnya..sila jangan lupakan saya..biarpun kamu telah berjumpa seorg wanita yang boleh membahagiakan kamu..tapi saya pasti,,kamu tidak bisa melupakan kenangan kita yg telah terpahat dm ingatan kamu..saya juga begitu..apa yg mengingatkan tentang kamu..adalah.."kegembiraan"..terima kasih untuk segala yang saya tidak dpt jelaskan dan gambarkan betapa bernilainya kamu terhadap saya..i love u bro!!..saya akan menjadi adik kamu..sampai bila2..terima kasih!!!!

Minggu konvo dtg lagi..saya ucapkan TAHNIAH untuk senior2 saya yg akan grad pada minggu ni..sedih sbb abg wei tak konvo sem ni..dia konvo sem depan..tidak mengapa,,saya masih ada lagi sem depan..insyaAllah jika dipanjangkan umur..then,,buat senior2 saya yang akan konvo..Abg IQbal..juga merangkap abg angkatku..hehe..maaf saya mmg ramai abg angkat..mungkin saya ni tiada abg kut..ntahlaaa..hehe..abg Feisal,Abeng Wong,Kak Faiz,Kak Dayah,Kak Ayuni dan ramai lagi..saya tidak dpt nyatakan semua..heee..

sudah lama tidak keluar berjoli bersama kawan saya munirawati a.k.a amoi..hehe..will go to berhuhaa bersama dia kelak..sebelum exam final tiba...yeaaaahh..."amoi,,ko tunggu ja a aku bawa ko bejalan..jan ko asyik main badminton saja"..*amoi ialah kawan se ko-k saya..budak sandakan,sabah..happy berkawan dgn dia..sbb ntahla..tapi saya senang berkwn dgn dia*..


oklah..saya banyak kerja lagi hendak dibuat..saya lapar..hari ni saya belum menjamah lagi sebutir nasi..saya tidak ada selera hendak makan..juga sehingga saya tidak berasa lapar..hanya makan sebuku roti sahaja petang tadi...esok akan pergi ke office kak ayu..ada kerja sikit pasal kedai..juga niat utama ingin pergi menservis muka saya..huhuhuhu.. harap2 keceriaan saya akan kembali seperti biasa pada esok hari..wish me!!

:drive:

2 comments:

berrykisses said...

warna kucing tu mcm len laa . cantek je ;D

+ iNaMoRaTa + said...

hehe..a'ah..mmg lain pun..sumer org suka tgk dia..pelik..hehehe..tp dah hilang..sedih~