22 March 2009

Tik tok bunyi jam


Tik tok bunyi jam di bilikku jelas kedengaran dan amat membingitkan telinga ku..ku lihat jam di hp ku sudah pukul 3 pagi..lantas hatiku bernyanyi-nyanyi kecil..'pukul 3 pagii..lalala' sambil tgn pantas menekan punat2 hp mencurahkan segala curahan hati..risna yang tidur disebelah ku sudah lama di ulit mimpi..entah2 dia sudah pun sampai di sabah..ataupun sedang bermimpi menjadi tuan ladang yg amat kaya..terlintas difikiranku,,alangkah seronokny jika kita ditakdirkan boleh memilih mimpi sendiri..aku ingin bermimpi yg indah2..bermimpi menjadi seorg puteri..bermimpi mempunyai rumah dan kereta yg besar..bermimpi terbang di angkasa..tapi itu hanya angan2 mat jenin yg kita tidak mampu untuk mengaturkanNya..jika ada sebilah kapak,pasti ada hamba Allah yg akan membelah mindaku agar aku terus berhenti dr berangan2..apa yg pasti,semua itu perlu usaha yg bersungguh2 utk mencapainya..aku tersedar dr lamunan..bunyi jam di bilikku jelas kedengaran..jam sudah menunjukkan pukul3.20 pagi..wah!agak lama juga aku mengelamun..jari jemari tekun menaip..ingin berkongsi cerita bersama pembaca setia..tiada apa yg hendak dwar-warkan..cuma ingin berkongsi sedikit kecelaruan..mataku sukar utk terlelap..minda berputar2 tanpa kepastian..memikirkan hari-hari mendatang yg terpaksa ditempuhi dgn keyakinan..mampukah aku utk bhadapan dgn semua ini?aku buntu..memikirkan diri ku yg tiada kekuatan utk bdiri sendiri..aku kaget..adakah aku pasti smuanya terpaksa aku lalui..onak duri dalam khdpan sebagai seorg yg sudah dwasa..aku khabisan idea..aku ingin tidur..
Post: SE T650i

4 comments:

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) said...

nikmatilah zaman remaja sebaik mungkin...

nanti lepas dah kawin pun tak leh tido jugak pasal anak2 asyik merengek hehe...

+ iNaMoRaTa + said...

hehehe..
ye ke kak nrina?..
ye ye..msti nikmati idup remaja sepuas mungkin..hehehe...

_tuLanG.iKaN.kEwL_ said...

haih ni aku mo repot ngan cigu rusana ni. napa kan teda perenggan ni? payah ku mbaca. haha.

+ iNaMoRaTa + said...

haha..jan ba jie..
aku plg takut tu cigu rusana..
tiap kali nda siap kerja mst buat dperhimpunan..mcm sitah..hahaha...