01 September 2008

sahur~sahur~sahur~

1st ramadhan
Bangun sahur pkul4.30 pg..walhal xtdo pun..main game dr mlm smpai ke pg:laptop:..hee..pegi bilik ris tgk dia ngn amy tgh btungkus lumus myiapkan assignment..kulihat muka amy yg pnuh ngn muka 'kasian' sbb mgntuk :girl_6:..hehe..amboi2 klu wat krja ja mst mgntuk..cuba tgk cita ka..main game ka..mst mata bular cam nak kuar bijik mata:pandaGeli_20:...tp aku si kaki tidur..xkira wktu blh je tdor mlainkan aku mls mo tdor..dgn alasan "nda baik ba tdor saja ni"..huhuhu..klu ris tbaca statement aku ni mst dia blasah aku..:girl_13: lbih2 lg wkt aku tgh tdo..hukkk:girl_1:

Then, dlm keheningan pagi..Ris pndang aku dgn pndangan sparuh minta kesian:puteh_11:..lalu dia berkata "Kecik msk ya"..gedebuk!! mcm sbiji ngka jatuh kat atas kpala aku wktu 2 :mPening:..hik3..mrapu je pdahal xde pun..mmg dtg nak msk pun..aku plg ska bab2 msk ni..2la wktu dulu2 hbis pngan mgkuk mak aku aku buat main msk2..hehehe..syhh..jgn gtw mak aku tau sbb dia xtau pun....hehehe...:pandaGeli_03:



Berikut adalah langkah2 yg perlu utk mydiakan sahur~
1. Kenal pasti bahan2 dan peralatan yg hdk dgunakan adalah mcukupi..ibarat kata chef wan, peralatan mst lengkap smuanya..hee
2. Then..ambik beras kmudian cuci la beras 2..*peringatan..beras jgnlah dcuci mgunakan sabun mnd ataupun sbrg alat pcuci..oleh krana beras xde daki..so,kta cuci gna air pun dah memadai..
3. msk la nasi..dan blh la mgoreng telur dan sardin di atas periuk elektrik..jgn lupa taruk minyak+bwg merah+garam+ajinamoto utk penambah rasa...
4. Tadaaaa...dah blh mkn pun..jgn lupa bc doa dan niat puasa..:hippie:


:.S::.E::.L::.A::.M::.A::.T::blank::.B::.E::.R::.S::.A::.H::.U::.R:

Link:
emoticon dr "Fizz" dan chokilala


Girls Myspace Comments

No comments: