16 September 2008

Berjalan2 mlihat alam di bulan Ramadhan


Berjalan-jalan melihat awn..burung dan juga haiwan..lalala…

Entri yg dijanjikan udah tiba!!

Thankz 2 risna-amy-pida-su-ira..di atas ksudian anda smua utk bjln2 bsama aku dan tanpa kamu smua tiada la entri ini~wallaaa…

Tanggal 12 september 2008..

Perkara prtama yg perlu dibuat adalah menelefon abg miliey (abg sewa keta) utk menconfirm kan smula rent expenses-vehicle tersebut~..

Then,dgn semangat yg mbara2 kwn2 aku bsiap awal-1st time ni dorg siap awal..slalunya lmbat btul mnunggu dorg bsiap!!..tp sbb aku ckp 10.30..jd jam11 jga la diorg siap..padahal mmg jam11 pun..janji melayu btul dorg nih!!..hehehe..

Tempat tujuan prtama adalaaah~..BANK!!!..utk mgluarkan wang simpanan yg byk di dlm peti simpanan besi ATM(Aku Tak Malu~utk mminta wang..hehehe)..

Keluarkan wang dgn byknya~..

pida blh pla ambil gmbr aku wktu tgh ambil duit 2..ish3..rompak bank~..

then...halatuju yg kedua..stesyen minyak SHELL..aku kenal ni tauke dia..so~tauke~leh la bg percuma 1litre..hehehe..isi minyak RM25..<-sbb mo jln jauh..heheh..sempat lg jeling2 brader akt kreta sblah..wallaa~..hehe..

Then pg c-maRt..pg beli kasut raya utk wawa dn uwa bini..beli vico..

beras???...no!no!.not diz time..hehe..

Akhirnyaaa..ke bintang~…pg pdg besar..shooping time~..perjalanan dspanjang menuju ke pdg besar mmg best!..tanah yg luas..ladang tebu yg indah..bukit2 dan angina sepoi yg menghenbus bayu..teringt cita KL Menjerit..hehe..mmg indah dan tenang suasana pjlnn di situ..pjlnan hamper 45minit..bw keta juz 80km/j sbb ramai sgt dlm keta..so berat!!!..hee..oh ya~teringt pula b4 kuar pintu gate..pakcik UK leh tahan kami sbb kmi naik reramai kete kancil..dia siap tnya lg klu kuda blh naik brapa org???..perghhh!!soalan senang pun mo ynya kami ka????...teringat lg waktu dulu2..waktu form4 skolah di SmaLL lama..kami penah escape then naik kete kancil mama ujie bramai2..bygkan 7org leh muat kete kancil 2!!..bygkan mcmna smgatnya kami hdk bjln2 ke CP-tempat escape sgala makhluk hijau..hehehe…ingt2 blk smua 2 klakar jg..hehehe..tQ 2 mama ujie sbb byk berjasa utk Nataso UnLtd!!..hehehe..

Baaahh..melalut jg cita ni..then smpai pdg bsar pergilah mronda2 dan sempat menyambar sehelai t-shirt adidas warna PINK~..dan sepasang Jeans..belikan pc aman jersi nike..dia kirim..hehe..so,dikesempatan dia mgirim..dia bg aku duit juga (tidak tmsuk caj tambang, caj minyak dan duit kereta)..yeppe~..aku suka~aku suka~..hehehe…

Dlm pkul4, blk dan sempat singgah sebentar di Masjid Pdg Besar utk solat zohor..

otw pg a.star ada la 1 kete ni..kete viva hitam..dlm dia ada 3 makhluk tuhan..2 laki 1 pmpuan..then aku over take kete dia sbb aku lg laju bwk..hehehe..then, diorg leh ptg balik kete kami..aku pun apa lg..perlumbaan bermula~..hehehe..gila la wei..dah la dlm kete kami ni over limit..nsb baik xtrbang kete..dan!!!kami hampir2 mglami kmlgn j/ray bila aku msk line sblah lori kat dpn aku pun pg line 2 jgk..nsb bek smpat break..klu x...di sini la pnamat blog ini..huhuh~

then pg sentosa..ira pg beli hP..aku terasa mau tukar hp baru~..tp ndapa2..aku tahan dulu sbb aku mau beli PSP!!!..waa…mau beli jgk..then mau beli camera digital..b4 kakak aku kawen..aku kena beli jgk!!..so,pinjam duit mama dulu la ya..hehehe…

Pas ira bli hp pg langgar pat umah fmily angkat ku..buka posa sana..makan laksa..wallaa~ sda lama nda mkn ni laksa...Tq babu..mmg sedaaap!..hehe..

Pas 2 jam10 betolak blk Uum..smpi pintu gate pkul11mlm..pakcik UK tahan lg..adeh..dia nak saman..tp aku mrayu ngn dia..nsb baik aku cun dan punya aura seri rayuan gombal..klu x..mst dia sda saman aku..melayang lg duit~..TIDAK MUNGKIN!!!..hehehe..sampai bilik mnd,then lepak bilik su smpai jam4pg..lalu balik tdo~..hehehe…

Seronok berjalan~




Girls Myspace Comments

No comments: