19 October 2008

Majlis buka puasa di PWTC ngn KM

20/sept/2008
Majlis Berbuka Puasa Mahasiswa/Mahasiswi Sabah Di Semenanjung Malaysia bersama
Ketua Menteri Sabah
PWTC, KL

Maaf kwn2..en3 ni suppost sdh lama aku post..tp aku xbkesempatan utk itu..bz sgt..al-maklumlah..tahun2 akir pengajian..mmg mcm ni..byk sgt asgnment..ni aku ada 1 lg presentation blm dlaksanakan..suppost ari rabu mgu lepas tp oleh sbb waktu 2 bdk2 UUM sibok mengundi..so kami pun xpg kelas la..ngeee..maaf Pn.Aznor..hehehe..
Ok..berbalik kpd cerita yg asal..yg pegi ni bkn smua yg dpt..hnya kpd mereka2 yg terpilih shj..konon yg aktif la..ya ka aktif??..ada jg pun aku tgk bdk2 yg xaktif join..means aku bru nmpak mukanya dkt Ad-Hoc ni..ada yg siap aku baru tau lg dia ni rupanya bdak sabah..erm..mesti laa mau ada kabel ngn MT kan???..apa2lah..biasalah skrg dunia ni klu xda $$$ xda la kuasa..Politic Money sda mjdi2 dkt negara ita ni..apa nak jd wahai pemimpin2 sekelian??..semuanya gila pangkat dan harta..janji je mcm2 dkt rakyat..tp?..after that ntah hilg kat mana..berselindung dlm selimut kemewahan dan ketakburan???...alamak!!terlebih sudah!!
enough farina!!..jangan lari dari tajuk entri..hehehe
ok2..ni adalah gmbar2 yg dpt dirakamkan swktu pg sana..hee



Baru nak gerak..ni kat bustop kolej TNB..Gerak dlm pukul9.30pm

Berhenti rehat di hentian Gurun..untuk minum+mkn+toilet=rehat

Waktu tgh tpon sayang..(dkt perhentian lg)



Dah benti kat hentian sg. Buloh..pg solat subuh ngn mandi..xblh sarapan..sbb puasa...tp smlm sdah sahur..cuma mgntuk jd xlarat mo tgkap gmbar..
waktu ni kami dah siap mnd..nak g jln2 ronda KL..ngee

Pakcik bas ntar kami pg PWTC..so kami gerak dan berpecah kat sini..tp aku ngn member2 xtau mo pg mana..waktu ni awal lg..baru jam8.30am..
Aku ngn Risna depan bgunan PWTC

Ngan kwn2 yg sehati sejiwa..
dari kiri: Pida+Risna+Farin+Amy+Su

Setelah penat memikirkan hdk ke mana..aku ngn kwn2 akhirnya memutuskan utk mengikut shj kwn2 yg lain pg ke Central Market (Pasar Seni)..tp ramai yg dah bpecah..membawa haluan msg2 utk menjelajah KL..kami join kumpulan yg xtau mo pg mana..so jalan ja laaa..hehehe...
gambar mnjukkan kami berada dlm LRT hdk menuju ke Central Market...
picture take by : Abi

Merenung masa depan..(tersenarai dalam 15 perkara pelik ku)
Link : Menjawab Tag dr Tun Teja

Kami sdh tiba di Central Market..ngeee..Welcome..

smile...sbnarnya kami xda keja..sdah mengalami tahap boring..so,ambik gambar laa..

Pira : Su : Risna
(central Market)

Mahasiswa-Mahasiswi Sabahan

Pose..ouh!gewdiknya aku!!

Alamak Nuaq gmbarmu kabur..ngeee
Aku sempat membeli 2helai baju di sini!!..1 bju warna putih RM9.90..1 lg bju utk Hakim..RM9.90 jgk..heee
Depan Masjid Jamek..cantiknya masjid 2..tp air sungai 2 busuk la...

aiyoo..sempat lg oo..
Ni toilet dkt The Mall..kat sini aku beli 1 bju..RM15.90..dkt D.O.F..hehehe..biar murah..janji dpt beli bnyak2..hehehe

Sudah mengalami tahap keboringan+kepenatan yg tinggi..boring gila sbb kami xtau mo pg mana..sbb malas punya pasal..hehehe...
So,setelah dfikir2kan..kami (kwn2 sehati ku) pg ke surau PWTC..untuk berehat+tido+bermalas2an..ngeee..
dan afta datz jam5 bersiap2 utk pg ke Majlis Berbuka puasa dkt dewan PWTC...

Sesampai ja ddlm dewan 2..then duduk..perkara pertama yg buat aku tertarik adalah air sirap nie..waaa..dahaga seh..panas btul KL..tp sabar2..xbuka lg..ngeee..aku hanya menahan hati ku..waa..

Jom tgk menu..lapar...

Setelah tgk menu..baru ada mood mo ambik gambar..ngee..sementara tunggu waktu berbuka..heee..close up!!

ambik gmbar ngn kwn2..amy+ris..Risna cheese..

ambik gmbar ngan pida+su pla..

Pida+Su

Amy+Risna


ENOUGH!!..hehehe..itu ja gmbar2 yg sempat aku ambik..ada lg..tp smuanya seakan2 yg sama..so,xpyh la upload..hehehe..mlm 2 mmg best gila sb dpt jln+duit raya+jumpa kwn2 sekolah..tp yg xbest nya siang 2 la sbb mmg memboringkan..tambahan pula waktu pose jd rasa mls utk bjln2 mguasai diri..Lepas buka pose suppost ada terawih..tp telekung tinggal dlm bas..ingatkan pakcik bas xpg mana2..rupanya diorg pg jln..so xdptla ambik tlkg..hampeh!..
Majlis ni sma jgk mcm thn2 lpas..disusuli dgn majlis ucapan oleh Ketua Menteri dan menteri2 yg ada..Then pg terawaih bersama..pas tu ada pembentangan slide mgnai pembangunan Sabah...dan akhir sekali pembahagian harta pusaka..ngee..Duit raya!!..dpt RM50..tp Ajk2 Ad-hoc bg RM30 ja sbb diorg ambik RM20 utk dinner Ad-Hoc 20hb ni..ini xadil!!sbb aku xdpt pg..aku ada kelas mlm 2..dan xblh ponteng sbb ada kuiz..eee..geramnye!!..
Majlis selesai pkl 11pm..tp jam12 baru gerak sbb tgu bas xsmpai2 lg..pakcik bas ntah pg mana..ee..dah la penat..pakcik ni lg wat hal..sepanjang perjalanan balik ke UUM..mmg xbes duduk dlm bas 2..harap je bas baru..tp panas nak mampos(pakcik bas tutup aircond)..semua kwn2 mrungut!!..then yg xbest lg pkcik bas ni psg radio kuat2..ee..aku xblh tdo laa!!!...rasa cam nak mrh je pakcik bas ni..aku letih smpai xturun sahur..tidur itu lebih penting bg ku!!..
Sampai UUm jam 7.50am..suppost aku ada kelas kol8am..tp xpg pun sbb penat sgt..seharian aku xpg kelas..aku tido smpai ptg..hehehe...

Penamat entri:..kla..aku pun nak tido gak..esok ada kelas pg lg..ngee..esok kena pegi tgk kak azie+kak ekin+kak enot+kak ita konvo..bunga??...bunga??..bunga???...ohoo..xda duit ni!!!..heheheh

Girls Myspace Comments

No comments: