13 October 2008

aku sudah kembali..al-fatihah buat ayahnda yusof..

Buat kwn2 yg jeles dgn percutian ku yg lama amat..hehe..aku mau buat pengumuman!!
AKU SUDAH KEMBALI!!!..ngee
waa..seronok bercuti hingga rasa keterujaan utk menelaah pelajaran mengalami keadaan yg defisit..hehe..saat dan tika tayar keta member aku berpijak dan memasuki pintu gate uum aku sda merasakan tekanan yg amat kuat..hingga aku membuat plan ngn kwn² utk keluar hujung minggu ini utk berjln² menghabiskan duit raya yg banyak itu..
skrg ni berada di Lab fakulti..merasa keboringan yg amat sangat..tgh menunggu anna yg msh dkt kolej..jam12 ni kena pg jumpa Dr. Azmi [leterer ekonomi pengurusan]..mo bincang pasal presentation yg aku 'ter'miss hari tu..suppost kena present minggu lepas..tp mo wat cmana..percutian aku lom habis lg..so, what should i do 2 present!!..lain la klu kapal terbang 2 bapa aku yg punya..hohoho..so, xdpt buat apa la..2 yg mo p merayu ngn dia..hohoho..masalah!!..
xpala..abaikan itu buat seketika sbb kala ini dan waktu ini aku tgh bersedih dengan pemergian pakcik ku Allahyarham Yusof B. Hj. Ismail ke rahmatullah kelmarin subuh..al-fatihah buat beliau..semoga roh beliau sentiasa tenang dan ditempatkan di kalangan org² yg beriman..amin..aku msk berdukacita dan msh dlm keadaan shock..aku msh rasa berada dlm mimpi even aku tau hakikat yg sebenar aku berada dan berpijak di atas bumi yg nyata..keadaan aku msh xstabil lg..setelah kehilangan datuk dan nenekku dlm masa 3 dan 2 thn lepas..kini aku kehilangan pakcik ku pula..abg kedua kpd bapa ku..pak cik ku yg sulung sda meninggal sewaktu kecil lg..waktu 2 bapa aku xlahir lg..tp pakcik aku yg 2nd ni sempat la..bapa ku anak yg ke-4..so, pakcikku yg 1st dn 2nd sda tiada..ahli keluarga bapa ku semakin berkurg..tp itu xbermakna pertalian kami akan semakin pudar..tp aku harap ianya akan semakin utuh dan erat..buat sudara² ku..jangan ditangisi yg sdah pergi..jgn bersedih lg..even aku tau dn mengerti xsmudah itu utk bangkit semula..tp aku harap kita ttp akan teruskan hidup wlu sepayah mana dan sesukar mana krna hari kita belum tentu lg..bersediakah kita utk menghadap-Nya???...bersediakah kita utk dihitung-Nya??...aku belum bersedia lagi utk itu..bila dfikirkan semula..bila² ajal kita..kita pasti akan menghadapinya..
buat saudara ku..ku harap ukhuwah kita akan terus terjalin..seperti mana sebelum² ini dan ku harap ianya akan semakin erat lagi..kita blh share semua..suka duka..susah senang bersama..
************************
aku rasa aku dah xda smgat mo tulis entri ni sbb aku rasa aku akan menitiskan air mata jika aku teruskan menulis dan mencoretkan entri ini..aku akan sambung di lain hari..
*al-fatihah* buat pak cik ku..amin..
penamat utk entri ini : jalani kehidupan dengan perasaan yg senang dan terang..apakah maksudny?..blurrr~


Girls Myspace Comments

2 comments:

su said...

Semua yg ada pasti akan kembali pada Nya..

kuatkan semangat utk teruskan hidup yg penuh cabaran..

sabar bebanyak ye...

Zhoe Wynz said...

<== pun nak jalani hidup yang terang, senang dan tenang...