26 December 2008

Welcome To Kelantan

:girl_9:
hai sumer..
Alhamdulillah..aku dan family ku telah selamat sampai di Pantai Timur Kelantan..:mGelak:..bertolak dari KL pg tadi pada pukul 9.30am..menaiki bas Sani Ekspress double decker..keadaan dekat Hentian Putra xla terlalu ramai dan sesak..mungkin hari krismas kut..so org lebih suka duduk rumah saja utk mnunggu Enchek Santa berbaju merah itu dtg dgn membawa pelbagai brgan..
*barangan elektrik pun ada kut*
..:girl_10:

sepanjang perjalanan tidak ada benda yg menarik perhatian kami..so,aku pun telah mengambil keputusan utk melelapkan saja mataku yg mmg sudah berat sedikit sbb sarapan mee dan telur ayam separuh masak itu amatlah menyelerakan..*mcm ular sawa pula*..lepas makan ja mesti mo tdo..hehe..patotlaa makin gemok!!:hentak:
tapi,kesian hafiz..my litle bro yg baru ja menamatkan zaman persekolahan menengahnya..baru hbis SPM laa..sbb dia mabuk perjalanan..kesian dia muntah ja byk kali..ntah la brapa plastik penuh..hee..nsb baik aku xmuntah..sbb sbnarnya aku pun memiliki sindrom2 mcm tu pada dahulu kala..hik3:kih:..klu dulu pantang naik kereta :drive: ja mst dlm perut dah rasa mcm ada benda menari2..:lulu:dan kepala sudah mcm ada bintang berpusing2..:mPening:..nsb baik xmnari dangdut..nnt goyang inul hbis bocor perut aku..tp stlah aku msk u ni..dan selalu travel..aku dah semakin pulih..dan gejala2 sosial mabuk perjalanan ni sdah smkin terhapus dari diriku..huhu..
berbalik kpd cerita td..ksian dkt hafiz..huhu..dah la perjalanan memakan masa 10 jam..bygkan ja la..kami sampai tmpat destinasi td *Kota Bharu* tepat pada pukul 7.30pm..cuba anda kira dan hitung berapa jam perjalanan kami..hehe..patotla rasa mo patah pinggang ni..hee..dah la sepanjang perjalanan msk ja kwsan pahang, hujan disepanjg perjlanan..dan tidak berhenti wlu kami tiba di tmpt yg dtuju..kelantan hujan..dan ntah bila la hujan ni akan berhenti..mlalui pndgn halus dan lembut prof Farina, hujan ni seolah2 tidak mahu berhenti..hoho..
sampai ja hentian bas KB..diorg kak eg,abg fei,faiz dan pcik azman sdah sedia menanti..hee..pkcik azman bwk kami pg umah yg tlah disewa..umah yg kami duduk skrg..
jap..psg telinga..seolah2 semua org sudah nyenyak tdo..:sleepsnail:..mesti mereka2 terlalu penat sbb dah la berada di dlm bas spjg hari..pas tu lepas mkn pg ronda pasar wakaf che yah lg..pg borong kain tudung..dlm keadaan hujan renyai2 yg xberhenti..xmmtahkan smgat kami utk memborong kain tudung yg murah2 itu..hehehe..dan yg plg bersemangat adalah ibunda ku dan makcik ku babu kiah..hik3..aku penat mendukung afiQ yg juga ikut bersemgt waja meredah hujan..hehee..ksian kat mereka..wawa dn afiQ..jgn ja diorg dmam esok sdah..hehe..
urm..blk2 dr pasar trus blk rmah..dan mandi..smbhyg..dan..berehat..hehee
aku pun sdah penat..aku mo tdo dulu..esok lg kena bgun awal sbb majlis kahwin kakak ku esok..tp kena pegi ptg..jam2.30pm..sooo..blh la bgun lewat ckit jam9.00am..yeaaa..hehehe
nite~



2 comments:

Luth Textile said...

wow.. syiok!

+ iNaMoRaTa + said...

ya Luth..
best sgt..cuma keadaan hujan yg xbenti2 menyukarkan keadaan..huhuhu