28 October 2009

Life Must Go on

Hehe..ape ntah motif utama entri bertajuk 'Life Must Go on' hari ni..hehe..tiba2 terdetik rasa ingin mengupdate blog secara penuh semangat yg bekobar2..wah! dekat2 mo exam final ni mcm2 semangat aje yg timbul segala...bukan apa,,aku betul2 ingin menguatkan kembali semangatku setelah kehilangan berat badan sebanyak 5kg..waaahhh!! banyak tu!! yela mmg la klu org diet happy la..tapi aku yg tengah bertungkus lumus meningkatkan berat badan ni sgt la tersedih hati setelah penat berusaha menaikkan 2kg dengan senangnya shj boleh merundum jatuh sebyk 5kg...bukan apa,,seminggu yg lepas aku kurang sihat dan selera makan lgsung takda..dlm sehari aku cuma mkn sekali ja..itu pun belum tentu nasi...kdg aku mkn roti bread 2keping cicah ngn milo ja..hehe...serius aku mmg takda selera mkn...smpai sakit2 perut aku gastrix..alamak,,klu bapa aku tau..matila aku kena marah..hehe...sori bapa,mama...hari tu ckp dekat mama berat badan sudah kurg 5kg..mama ckp takpa balik umah nnt naikkan lg berat..mama masak sedap2..yeaaaa...aku happy~ aku happy~ hehe...rindu nya mo makan masakan mama,,uwa...nyum2...hehe...aku pun pndai masak tau..ni waris nenda tercinta ni pndai masak..hehe..well,,mana tumpah kuah kalau bukan ke nasi..ngeh3...alamak!!terlebih sudah..

Wah! biar betul??..betul laa...ijam dah takda msg aku for the 5 days..(dan2 ja kurg berat aku 5kg setelah ijam takda msg aku 5 hari..hik3..)..so,,aku pun dgn hati rela dah buka pun cincin yg dia bg aku since bufday aku yg ke 18thn..sudah lama aku tak tanggalkan cincin tu...pagi tadi after aku solat subuh dgn senang dan reda ja aku buka cincin tu..sbb aku penah ckp,,if cincin tu msh dekat jari aku,,aku still mgharapkan phubungan ini..tapi,,hari ni..aku rasa biarlah takdir yg menentukan..aku sdah tak mengharapkan apa2 untuk perhubungan ini...aku dah tak berharap dengan sapa2..bukan sbb aku dah ada bf baru ka pengganti ka..takda..tapi,,aku masih punya penguat semangat yg lain..Allah s.w.t,,bapa,,mama,,abg fei,,kak eg,,kak ida,,dik yah,,abg pis,,adik kim,,my big family,,abg wei,,my rumate yg byk beri tunjuk jln ngn aku,,my frends...thanks all of u..tanpa kalian semua pasti aku still terumbang ambing mcm ni...then,,aku rasa aku boleh menjadi setabah yg tanpa aku sangka...klu dulu aku tak boleh hidup tanpa ijam,,3hari tak msg dgn dia aku dah jadi suram..lastly aku juga yg mengalah...tapi sekarang,,saat ini,,tika ini..aku dah jadi seorg insan yg kuat...lantak la klu ijam tak msg aku,,tak call aku,,aku takkan msg dia..selama ni aku ja yg slalu mgalah..call dia hari2..msg dia hari2...tnya sdah mkn ka blum..sihat ka tidak...namun,,hari ini..aku takkan buat mcm tu lagi...segala yg aku beri tak dihargai...so,,hari ini aku takkan rasa kesakitan itu lagi..aku serenderr..biar lah takdir yg menentukannya...dan aku takkan sesekali mencari ijam if ijam yg tak cari aku...tapi,,aku rasa aku tak boleh terima dia lagi..

setiap malam aku pohon kekuatan dari Allah..beri aku petunjuk..beri aku semangat..Alhamdulillah,,sekarang aku sdah semakin dekat dgn Nya...baru aku tahu dan rasa nikmat menjadi seorang hamba Allah yg taat...Tq buat lecturer aku yg byk bg advice ngn kami...yg buat aku terdetik hati untuk lebih menjadi hamba Allah yg taat dan solehah..tq juga buat rumate2 aku yg byk membimbing aku...ajak aku solat jemaah sekali..tika ini,,saat ini aku rasa seperti ingin mengalirkan air mata yang aku tak pasti ianya tangisan kesedihan atas segala kelalaian aku dan juga tangisan kegembiraan sbb aku sdah diberi petunjuk..walaupun aku masih memerlukan masa utk menjdi yg lebih sempurna,,tapi takpa,,sedikit sebanyak aku sudah ingin menjadi yg terbaik...baru aku rasa nikmatnya bila rasa Allah itu ada dan selalu sayang kita...Alhamdulillah ya Allah..janganlah kau tarik semula hidayah yang telah kau berikan kepada ku setelah ianya mula sebati dlm hidupku..."tidak ada insan suci yang tidak punyai masa lampau,,dan tidak ada insan yang berdosa yg tidak punyai masa depan"..


soo,,life must go on...setelah apa yg berlaku..aku banyak belajar erti ketabahan...



2 comments:

_Vu-JiE_ said...

sabar banyak2 farin...
bagus juga buat gitu.. lelaki ni bukan boleh kita mau tunjuk dia kita caring betul.. makin naik lemak.. =D (harap2 badut tidak baca ini)
kasi biar ja dia.. pandai dia cari ko balik tu..
banyak2 sabar aa...
kalau ada apa2, msg aa.. ;)

Adam said...

5kg naik eh? 5 hari tu juga si dia tak msg. hahaha! jgn takut kehilangan lelaki, dia tak nak cari u , u pun xperlu cari dia... sure dia akan cari u balik .. tapi bila lelaki dah diam lama2.. petanda yang dia pun xmahu mengalah dan u pula yang kena beralah .... ;)