19 November 2014

Air Susu Lebih Pekat Dengan ESP

Selamat Sejahtera Semua..

Untuk contest soalan saya petang tadi di "facebook"..

Banyak tapi cair VS sedikit tapi pekat
Ibarat
2 gelas air biasa VS 1 gelas air susu fresh milk
Yg sedikit itu lebih mengenyangkan.

Jawapannya ialah :

"Air susu ibu selepas pengambilan ESP Shaklee.."

Cuba lihat gambar di atas.Inilah perbezaan yg dapat kita lihat sebelum dan selepas pengambilan ESP SHAKLEE..Susu ibu lebih nampak pekat dan berlemak..

Kenapa??
Komponen utama susu ibu ialah PROTEIN dan KALSIUM. Dengan pengambilan ESP sebagai sumber protein utama untuk ibu menyusu memang sangat membantu untuk menda
patkan air susu ibu yg lebih pekat.

Susu pekat/hindmilk ini terdiri daripada kandungan air rendah dan kandungan lemak yang tinggi. Hasilnya ramai ibu2 yang mendapati bayi mereka cepat kenyang, tidur lebih lena dan kurang meragam..Saya juga mendapati Baby Dhaafiya cepat kenyang walaupun menyusu sedikit..Kadang-kadang saya pun confuse Baby Dhaafiya ni kenyang sudah ka atau belum..Ternyata ESP sangat-sangat membantu..
 
Bukan kata air susu cair yang banyak tidak baik..cuma air susu cair/foremilk ini terdiri daripada kandungan air tinggi, kandungan lemaknya rendah. Ianya hanya dapat menghilangkan dahaga bayi dan kenyang sekejap saja..Itulah ramai ibu-ibu yang rasa air susunya tidak cukup untuk bayi mereka walhal air susu sudah melimpah ruah..
 
INFO : Tidak semua susu ibu mengandungi zat dan khasiat lengkap kerana gaya hidup dan cara pemakanan yang tidak teratur menyebabkan air susu ibu kekurangan nutrisi.

Testimonial :


TAHNIAH kepada Nurulanizan Tasim di atas jawapan yang tepat..Ramai yang jawab 'Susu Ibu'..Memang betul tapi kurang tepat..Yang banyak tapi cair juga air susu susu..Tapi sedikit tapi pekat ialah Air susu selepas pengambilan ESP Shaklee

Terima kasih semua..Next Time saya buat contest lagi ya..Jangan jemu untuk menyertainya...


Hubungi saya untuk tempahan dan mengetahui bagaimana anda boleh mendapatkan produk Shaklee dengan harga diskaun.

Facebook: Norfarina Jaafar
Shaklee ID: 892262
Emel/ YM: farinajaafar@gmail.com
SMS/ Whatsapp: 0134133609

No comments: