21 July 2013

Jatuh hati dengan mu

Kalau dulu sebelum join Shaklee,,tiap bulan harap duit suami saja..mau beli itu ini,mau makan sedap,mau beli apa-apa,,kena tunggu durian runtuh..sebab duit pun cukup-cukup untuk belanja rumah n anak..Apply kerja tak pandai dapat..Orang janji nak tolong dapatkan kerja,semangat kita hantar resume,,email bagai..Alih-alih kita yang mengharap ni pun sampai kempunan menunggu tak dapat-dapat..Nak lepas ke interview pun tak langsung..

Sebelum ni pun pernah join MLM masa dekat U..Roomate ajak join..waktu tu gila remaja lagi..so tergoda lah..katanya dlm seminggu dah pulang balik modal..join saja kena sampai RM400..korban duit mau balik sabah..sebab katanya dalam seminggu dah boleh balik modal..so saya pun yakinlah..sebab ada masa 2weeks lagi sebelum balik..alih-alih modal pun tak pulang balik..Dan masa tu gila merana sebab mau balik sabah..yang upline buat dunno..dah lupa diri sebab dah banyak dapat income..time tu RM400 dapat CD bisnes dan dapat setin Alpha Lipid punya susu..Try minum..Habukk!!..Macam rasa tepung gandum..Last2 berhabuk dan selamat dalam tong sampah..Lepas tu nekad tak mau join sudah..

Tapi mengada-ngada juga nak dapat duit..Famous biz online Facebook..Katanya modal RM100..Saya PM kawan..Lepas dia PM..hampeehh!!..Saya kena join RM100 then bank in kat dia..Bank in kat dia maknanya duit modal saya tadi bagi kat dia lah kannnn!!..Haihh ni makan duit orang ni..saya pula kena cari org join bawah saya n then bank in kat saya pulaa..kaann dah pulang modal..dapat 2orang,dapat la balik modal 100,,untung 100..Dan seterusnya..Saya tak join,,sebab macam tu dah aniaya org lain..Makan duit org lain..Then saya nekad dah tak mau join.

Saya start shaklee ni pun sebab saya consume Shaklee..Produk memang bagus..then saya rasa macam happy sangat bila dah sihat..Saya terbuka hati mau join as a Distributor..Niat mau sharing produk yang bagus..Saya mau orang lain happy macam saya..happy dapat kesihatan yg baik..Saya tak expect pun untuk dapat income sampai ribu-ribu..Saya bermula dengan bonus puluhan ringgit saja..then,makin lama makin ke ratusan ringgit..dan kini Alhamdulillah dah ribuan ringgit..Namun bukan dengan goyang kaki..Perompak mau dapat berjuta-juta pun kena usaha bergadai nyawa..Kalau mau goyang kaki,,tak payah berangan mau dapat beribu-ribu sebulan..

Bak kata pepatah "yang bulat takkan datang bergolek"..Dalam Bisnes macam ni akan berlaku bermacam-macam perkara..Kesedihan,kegembiraan,kegeraman dan bermacam-macam lagi..yang tak pernah bisness takkan dapat rasa macam ni..once suatu hari nanti kamu start bisness,,baru kamu akan rasa perasaan org yang bisness..Berlaku penolakan,orang tanya macam-macam then last2 tak beli ataupun beli dengan orang lain..orang beli last-last cancel oder..orang beli dengan org lain tapi tanya kita itu ini,orang beli lepas tu tak bayar...macam-macam..Namun kita sebagai seorang Muslim,,dalam berbisnes kita kena bergantung 100% dengan Allah..kerana rezeki kita tu adalah dari Allah..Kena rajin berdoa,berzikir dan amalan rohani..InshaAllah..akan berlipat ganda rezeki yang kita dapat.

Bagi anda-anda yang nak jana income dengan Shaklee..Peluang melancong dan dapat car reward cash bonus..Jom PM saya..tapi kalau u nak jana income ratusan ribu ringgit namun tak nak usaha,,nak goyang kaki saja..tak payah sibuk nak PM..saya bukan ajar anda untuk goyang kaki..saya mau ajar anda cara mencari keberkatan dalam rezeki tu..

2 comments:

Unknown said...

salam kak..mcm bminat pla tau mau join bisnes ni tp cmna ya?

sy tda fb & klu kak nda bz hrap bleh explain lbih lanjut d email sy..

ulul.hana29@gmail.com

terima kasih kak..:)

farinajaafar said...

Hi hana...kakak sudah email hana..check inbox ya..:)