27 September 2011

Izinkan aku berbicara tentang hati ini


Salam..selamat petang..

Hari selasa jam3:55 petang..niat hati balik sekolah tadi ingin melelapkan sekejap mata ini..meredakan semua tekanan dan kegelisahan..namun,,kotak minda asyik mengetuk-ngetuk ruang hati...ingin berbicara namun tiada telinga lain yang mampu mendengar...ingin memandang namun tiada mata lain yg sudi melihat...ku biarkan saja minda ini mencongak hari...ahhhh tinggal beberapa hari saja lagi aku akan terbang..kembali ke pangkuan keluarga dan insan tercinta...jari jemari ku liat menghitung hari..seperti jasad ku hanya tinggal di sini dan roh ku hati ku sudah berada jauh di sana..aku terbaring lesu..sunyi sepi duniaku...pergi sekolah then balik sekolah...menghuni di bilik putih menatap dinding yang kosong..aku ingin terbang...terbang jauh ke sana...agar aku dekat dengan hati nya...

Rabu..Khamis..Jumaat...hanya tinggal beberapa hari saja lagi...hati sedikit melonjak gembira...namun,,ada sesuatu yang terbuku di hati kecil ku..persoalan yang entah bila akan aku dapat jawapan pastinya...persoalan ini buat aku rasa penat untuk berteka-teki...apa lagi yang mampu aku buat...hanya berserah pada Nya...semoga semuanya berjalan seperti yang di rancang...dan semoga semuanya dalam keadaan baik-baik saja...

Biarkan persoalan itu terus sebati..yang pasti,,aku tidak akan berhenti untuk berharap dan terus menghitung detik dan saat ingin bertemu orang-orang yang aku sayang....:)...

No comments: