16 July 2012

16 July 2012 Isnin

Salam Isnin..

Para pekerja sekalian mesti ada simptom-simpton Monday Blues kan?..hahah..Jangan diikutkan sangat kemalasan bekerja itu kerana fikirlah kesedihan yang dihadapi oleh para penganggur yang tengah bertungkus lumus mencari pekerjaan yang entah bila akan mereka dapat..sanggup berjalan berjauh-jauh batu demi mencari sebuah pekerjaan..menghadiri 1001 temuduga..berbelanja beratus-ratus demi menghantar beratus-ratus sampul resume...Namun,,nasib masih belum menyebelahi mereka..tidak mengapa,,sabar sahaja kerana Allah pasti telah menyediakan sesuatu yang terbaik buat mereka...Jadi kepada pekerja-pekerja yang tengah bekerja..bekerja la dengan penuh bersungguh-sungguh dan keikhlasan hati..takut-takut nanti Allah tiba-tiba beri pekerjaan kamu kepada mereka-mereka yang tengah bekerja..siapa tahu kan?..Allah itu Maha Esa Maha Berkuasa..:)

Baiklah..cukup tazkirah di pagi Isnin..Hahah..[padahal diri ini sedang menyedapkan hati diri sendiri sambil bertazkirah agar semangat terus mencari pekerjaan tidak meluntur dalam diri]..

Hari ni my baby sudah 29weeks..7bulan1minggu1hari..Alhamdulillah..baby baik-baik saja dan semakin aktif..mama pun semakin hari semakin cepat merasa penat..namun baby jangan risau..mama baik-baik saja..mama tidak kisah pun kena berpenat lelah macam ni..janji baby dekat dalam tu aktif,,sihat dan cergas..mama lagi suka kalau baby tendang-tendang perut mama,,mengeliat kuat-kuat sampai perut mama kejang-kejang..mama tidak kisah..janji mama dapat reaksi dari baby..dan mama tau yang baby baik-baik saja dalam perut mama...Minggu depan mama dan papa akan tengok baby..kita pergi jumpa Dr.Sutha lagi ya sayang..mama dan papa cant wait mau tengok baby dalam perut mama..gerak-gerak..hisap jari..nanti mau ambil gambar baby lagi..:)..baby jangan lupa senyum okeh...

Hari ni kena jaga anak buah enchek suami dekat rumah kakak nya dekat Menggatal..Mula-mula risau juga..sebab anak nya ni seorang nakal seorang manja..Sebab memang nakal sangat-sangat..Kakak dia terpaksa minta tolong sebab pembantu rumah nya berhenti kerja..btw nasib lah kena jaga sehari saja..Dan paling di risau baby dalam perut ni..takut-takut anak dia mengamuk ke apa takut dia tertendang baby dalam perut ni...Since hari khamis hari tu risau yang amat melampau..Namun,,Alhamdulillah..budak-budak ni baik-baik saja..Mandi pun enchek suami mandikan mereka baik-baik saja..tidak sedikit pun membuatkan diri ini stress..Alhamdulillah..Syukur..berkat keikhlasan enchek suami,,Allah telah permudahkan semuanya..Mudah-mudahan baik mereka ni sampai ke petang..sampai mama mereka balik dari kerja..Amin..

Perut sudah senak..rasa mau baring la pula..kita stop dekat sini okei..Salam..

2 comments:

Safraa Safwanah said...

yennn... ko akan rasa kebahagiaan full tym dirumah lepas c baby mu lahir... percayalah yennn.. isk..isk.. ceh, ne pula mcm aku meluah perasaan sendiri ja kan.. kekeke

farinajaafar said...

hehehe..awu daling mmg best jd suri rumah fulltime smbil jaga anak..tapi mun laki ku kraja doktor lah..keperluan sara hidup tidak mncukupi daling klu laki ku sja keja sorg..sewa rmh ja mo separuh gaji..hehehe...:)